تاثیرات تغییر سلیقهها بر ساخت مبلمان اداری
توسط
2021-11-13در گذشته طراحی داخلی در ادارات با اولیهترین امکانات انجام میشد. به طوری که یک دفتر کار تنها شامل میز و صندلیهای ساده بدون رعایت هیچگونه استانداردی بود. اما رفته رفته با تغییرات صورت گرفته و با تغییر سلیقه افراد انتخاب مبلمان و طراحی مبلمان اداری وارد دنیای جدیدی شد. این روزها طراحی دکوراسیون داخلی توسط افراد حرفهای صورت میگیرد و در این زمینه مبلمان خاص و ویژهای وجود دارد. امروزه مبلمان اداری باتوجه به هر سازمان طراحی میگردد بدین معنی که هرسازمان نیازهای افراد و نیازهای اداره، شرکت و یا سازمان خود را در انتخاب و سفارش مبلمان در نظر میگیرد. در سالهای گذشته به علت انتخابهای محدود امکان اعمال سلیقه در طراحی دکوراسیون داخلی وجود نداشت. اما در سالهای اخیر به دلیل تنوع زیاد مبلمان از جمله مبلمان اداری امکان اعمال سلیقه افراد در انتخاب مبلمان وجود دارد.
مبلمان از بخشهای مهم دکوراسیون در هر مکانی است. مبل ارزان از کجا تهیه شود؟ و یا دفتر کار من به چه مبلمانی نیاز دارد؟ از جمله سوالهایی است که هر کس باید در هنگام خرید مبلمان به آن توجه کند و پاسخ به این سوالات را مد نظر قرار دهد. انتخاب مبلمان در طی سالها دچار تغییر شده است در سالهای گذشته ملاک و معیارهای متفاوتی از سالهای اخیر وجود داشته است.
انتخاب مبلمان اداری براساس سلیقههاست؟
انتخاب مبلمان اداری همانطور که گفته شد در عصر حال بر اساس سلیقه افراد صورت میگیرد. گرچه سلیقه افراد با هم متفاوت است و همچنین روز به روز سبک و سلایق افراد دچار تغییر میشود اما طراحان دکوراسیون داخلی همیشه خود را با انواع تغییرات سلیقهای همراه میکنند.
با تبیین سلیقه افراد در انتخاب مبلمان، شکل جدیدی از طراحی ایجاد شد. در دنیای امروزه بیشتر انتخابها به سمت انتخابهای ساده و مدرن است. در سالهای قبل از مدلهای شلوغ استفاده میشد و این سبک طرفداران بیشتری داشت. حال با تنوع بالای مدلها و نوع کاربری متفاوت در مبلمانها و همینطور مبلمان اداری، افراد دیگر دچار سردرگمی نیستند. مبلمانهایی با کاربردهای متفاوت در مکانهای مختلف، کار را بسیار ساده کرده است.
انواع مبلمان روز
امروزه مبلمان در دستههای متفاوتی عرضه میشود اما هیچ چیز مهمتر از کیفیت نیست. مبلمان اداری از جمله وسایلی است که باید سالها به خوبی و با کیفیت روز اول کار کند. در نتیجه در هنگام انتخاب آن اولین نکته مهم کیفیت است. پس به دنبال مبلمانی باشید که از استحکام کافی در متریال و نقاط اتصال برخوردار باشد. علاوه بر این طراحی آن به صورتی باشد که در مدت کوتاهی نیاز به تعویض آن پیدا نکنید.
راحتی دومین عامل مهمی است که باید به آن توجه کنید. فراموش نکنید که مبلمان اداری ابزاری در دست کارکنان شماست. هرچقدر که مبلمان شما از راحتی بیشتری برخوردار باشد و بر مبنای اصول ارگونومیک طراحی شده باشد؛ به همان میزان کارکنان هنگام انجام کار کمتر دچار خستگی شده و کمتر در معرض مشکلات مرتبط با سلامت جسمی قرار میگیرند. این ویژگی باعث میشود آنها بتوانند با انرژی بیشتری در طول ساعات کار به فعالیت بپردازند. حال با هم به دسته بندی رایج مبلمان میپردازیم:
مبلمان راحتی
انتخاب مبلهای راحتی بیشتر در منازل کاربرد دارد و این مبلها مناسب مبلمان اداری در سازمانها یا محیطهای رسمی نیستند. این مبلها دارای قیمت پایین تری از انواع مبلهای دیگر هستند. اصولاً مبلهای راحتی تمام پارچه هستند.
مبلمان چند منظوره
نوع دیگری از مبلمان، مبلمان چند منظوره است. که بهترین گزینه برای مکانهایی با متراژ کوچک است. مبلمان چند منظوره برای مکانهایی که دارای فضای کمی هستند استفاده میشود. این مبلمانها هم مانند مبلمان راحتی بیشتر در منازل استفاده میشود و کاربرد کمتری به عنوان مبلمان اداری در سازمانها و ادارات دارند.
مبلمان سلطنتی
مبلمان سلطنتی بسیار پر طرفدار است و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این مبلمانها دارای کنده کاری و منبت کاری هستند و ظاهری لوکس و اشرافی دارند. این مبلمانها نیز اصولا برای منازل استفاده میشود.
مبلمان اداری
برای انتخاب مبلمان اداری اول از همه باید به رسمی بودن آن توجه کرد. مبلمان اداری با توجه به نیاز کارکنان، مدیران، مشتریان و ارباب رجوع طراحی میشود. مبلماناداری نباید فضای زیادی را اشغال کنند اما باید در عین حال راحتی خود را حفظ کند.
یکی دیگر از اصلیترین موردها در انتخاب مبلمان اداری، داشتن کیفیت بالا ست. مبلمان اداری باید دارای کیفیت خوب و مناسب باشد. پس باید مبلمانی تهیه شود که استحکام بالایی دارد و به زودی نیاز به تعمیر و تعویض پیدا نکند. مورد بعد قابل توجه در خصوص مبلمان اداری توجه به راحتی مبل است. مبلمان اداری باعث میشود تا کارکنان با انرژی بهتری کار خود را انجام دهند و این کار موجب بالا رفتن راندمان کاری میشود. امروزه در مورد انتخاب مبلمان اداری نیازسنجی صورت میگیرد و با این کار خواسته و سلیقه افراد، در ساخت مبلمان اداری لحاظ میگردد.
در هنگام خرید مبلمان اداری باید به موضوعات زیر توجه کرد:
- اول از همه باید سلایق اکثریت کارکنان و شخصیت و سلایق مشتریان و مراجعهکنندگان را در نظر بگیرید تا با خرید یک مبلمان سازگار با روحیه آن ها، حال خوبی به همه القا کنید.
- همانقدر که انتخاب مبلمان اداری مهم است انتخاب شرکتی که قصد خرید از آن را دارید هم مهم است. باید به خدمات پس از فروش شرکت مدنظر توجه داشت و از کیفیت خدمات پس از فروش آن اطمینان حاصل کرد. سوالاتی مانند آیا شرکت، خدماتی برای نصب و تحویل دارد؟ یا آیا شرکت ضمانتی در قبال خرابی مبلمان دارد؟ را باید حتما در نظر گرفت. خدمات پس از فروش را هرگز دست کم نگیرید مخصوصاً در محیطهای اداری که خرید مبلمان اداری بسیار مورد توجه است.
در هنگام خرید مبلمان اداری باید به نوع کسب و کار و نوع فعالیت توجه کرد و محیطی جذاب و زیبا ایجاد کرد. - در هنگام خرید باید از افراد متخصص در این حوزه مشاوره بگیرید.
- سعی کنید در هنگام خرید مبلمان اداری از جنسهای باکیفیت و مرغوب استفاده کنید مبلمان اداری باید با دوام باشد و در این انتخاب باید سلامت افراد در اولویت قرار گیرد. سلامت کارمندان قابل توجه ست و بیشتر مشکلات جسمی که کارمندان دارند به علت رعایت نکردن استاندارد است.
- شما باید در انتخاب مبلمان اندازه، فضا و ابعاد محیط کار خود را در نظر بگیرید.
جمع بندی
برای دکوراسیون داخلی محیط اداری و یا انتخاب مبلمان اداری شما میتوانید در نهایت کار را به تیمهای فعال در این حوزه بسپارید. انتخاب درست مبلمان باعث میشود تا مشتریان و مراجعه کنندگان تصویر خوبی از اداره یا سازمان ما در ذهن داشته باشند. این کار باعث رضایت مشتریان خواهد شد. فضای اداری و مبلمان اداری در نحوه کار تأثیرات مثبتی دارد. پس این موضوع و انتخاب درست و اصولی مبلمان اداری را نادیده نگیرید.